Kebanyakan pelajar mengalami tekanan yang ketara, dan tekanan ini boleh memberi kesan kepada kesihatan, kebahagiaan, dan gred. Sebagai contoh, satu kajian baru-baru ini oleh Persatuan Psikologi Amerika (APA) mendapati bahawa remaja melaporkan tahap tekanan yang serupa dengan orang dewasa, yang bermaksud bahawa mereka mengalami tahap stres kronik yang signifikan, bahawa mereka merasakan tahap tekanan mereka umumnya melebihi kemampuan mereka untuk menghadapi dengan berkesan, dan kira-kira 30% melaporkan berasa terharu, tertekan atau sedih kerana itu. Tekanan ini boleh menjejaskan tingkah laku yang berkaitan dengan kesihatan seperti pola tidur, diet, dan senaman juga, mengambil tol yang lebih besar. Kajian NYU mendapati bahawa banyak tekanan pelajar sekolah menengah berasal dari sekolah dan aktiviti dan tekanan stres kronik ini dapat bertahan dalam tahun-tahun perguruan tinggi dan membawa kepada pengurangan akademik dan masalah kesihatan mental. Memandangkan hampir separuh daripada responden kaji selidik melaporkan menghabiskan tiga jam kerja rumah setiap malam sebagai tambahan kepada hari penuh kerja sekolah dan ekstrakurikulum bagi kebanyakan mereka, ini dapat difahami.

Pelajar sekolah menengah menghadapi persaingan sengit dalam mengambil kursus-kursus yang mencabar, mengumpul ekstrakurikulum yang mengagumkan, mengkaji dan merapatkan SAT dan ACT, dan memutuskan rancangan penting dan mengubah hidup untuk masa depan mereka, sambil menavigasi cabaran sosial yang wujud dalam pengalaman sekolah tinggi . Apabila mereka akhirnya diterima di kolej impian mereka (atau yang mereka gembira untuk pergi ke), tekanan itu berterusan kerana mereka perlu membuat kawan baru, mengendalikan beban kerja yang lebih mencabar, tanpa sokongan ibu bapa dalam banyak keadaan, dan mengemudi tekanan yang datang dengan kehidupan yang lebih bebas dan membuat pilihan yang diharapkan akan membawa kepada kerjaya. Dan hubungan selalu menambah lapisan tambahan tekanan yang berpotensi.

Power Naps

Pelajar, dengan jadual mereka yang dibungkus, terkenal kerana tidur yang hilang. Malangnya, beroperasi dalam keadaan tidur yang kurang selesa meletakkan anda pada kelemahan yang berbeza. Anda kurang produktif, anda mungkin lebih sukar untuk belajar, dan anda mungkin menjadi bahaya di belakang roda! Ketahui lebih lanjut mengenai kesan kehilangan tidur dan nilai tidur kuasa; untuk pelajar yang sibuk, ia adalah satu kemestian!

Gunakan Visualisasi untuk Bantuan Tekanan

Ini mudah, berkesan, dan dapat membantu anda untuk melakukan yang lebih baik di sekolah. Visualisasi dapat membantu anda menenangkan, melepaskan diri dari apa yang menegaskan anda, dan matikan tindak balas tekanan tubuh anda. Anda juga boleh menggunakan visualisasi untuk mempersiapkan persembahan, kurang menekan dan skor lebih tinggi pada ujian dengan jelas melihat diri anda melakukan seperti yang anda mahu. Ketahui lebih lanjut tentang cara menggunakan imejan berpandu dan visualisasi untuk mengurangkan tekanan dan bersedia untuk berjaya.

Senaman

Salah satu cara yang paling sihat untuk meniup stim adalah untuk mendapatkan program latihan biasa. Pelajar boleh melakukan senaman dengan mudah ke dalam jadual mereka dengan melakukan yoga pada waktu pagi, berjalan atau berbasikal ke kampus, atau mengkaji semula ujian dengan rakan sambil berjalan di atas treadmill di gym. Bermula dan menjaga senaman senaman sepanjang hayat anda boleh membantu anda hidup lebih lama dan menikmati kehidupan anda lebih banyak.

Latihan Pernafasan

Apabila badan anda mengalami tindak balas tekanan, anda sering tidak berfikir dengan jelas seperti yang anda boleh. Cara cepat untuk menenangkan adalah untuk mengamalkan senaman pernafasan. Ini boleh dilakukan di mana-mana sahaja untuk melegakan tekanan dalam beberapa minit, dan amat berkesan untuk mengurangkan kebimbangan sebelum atau semasa ujian, serta pada masa-masa lain ketika tekanan merasakan tekanan.

Relaksasi Otot Progresif (PMR)

Satu lagi alat penegasan tekanan yang boleh digunakan semasa ujian serta sebelum tidur (untuk tidur), atau pada masa-masa lain apabila tekanan menimbulkan kesakitan secara fizikal, adalah sesuatu yang dipanggil Relaksasi Otot Progresif, atau PMR. Teknik ini melibatkan tensing dan melegakan semua otot sehingga tubuh sepenuhnya rileks.

Dengan amalan, anda boleh belajar untuk melepaskan tekanan dari badan anda dalam beberapa saat. Ketahui lebih lanjut mengenai PMR. Ini dapat membantu para pelajar kerana ia dapat disesuaikan untuk membantu usaha berehat sebelum tidur untuk tidur yang lebih dalam – sesuatu pelajar boleh selalu menggunakan – atau bahkan untuk berehat dan membalikkan panik yang disebabkan oleh ujian sebelum atau semasa ujian.